Aankoopgedrag van je bezoekers beïnvloeden

 Het is belangrijk om zoveel mogelijk informatie vergaren over je klanten door middel van een passantenteller of een heatmap. Daar kan je al veel informatie mee winnen zoals welke routes ze afleggen, welke producten de meeste aandacht van de klanten trekken, wat de conversie is van passanten die de winkel door lopen of gewoon voorbij wandelen.  Men heeft nu al ook al ondervonden dat men door middel van verschillende factoren het koopgedrag van klanten kan beïnvloeden.

Er zijn verschillende elementen waardoor je het koopgedrag kan beïnvloeden door middel van psychologie.  Door middel van kleuren kan je de stemming van je klanten beïnvloeden, merkherkenning door klanten gebeurt 80% door middel van de kleur die het product heeft.  Bij een internationale winkel of product raden we je wel aan om op te passen met het gebruik van kleuren omdat kleuren in sommige landen een verschillende betekenis hebben wat een negatieve invloed kan hebben op de verkoop.

Klanten zijn ook rapper geneigd om een product te kopen als het product in het bezit is van een label. Deze zorgen ervoor dat je producten een kwaliteitsvol imago krijgt want niet elke product verkrijgt dit label omdat je aan bepaalde eisen en normen moet voldoen.

Een andere optie is een standpunt innemen waar de klant mee zich kan identificeren. Het meest gebruikte standpunt is dat je milieu vriendelijk te werk gaat, daardoor gaan klanten die dit belangrijk zijn rapper geneigd zijn om hun producten bij jou aan te kopen in plaats van bij de concurrent. Wat  er ook voor zorgt dat je  winkel loyaliteit kan opbouwen omdat zij zich identificeren met jouw  bedrijf.

Ook maken veel bedrijven gebruik van  geuren om klanten te beïnvloeden.  Een goed voorbeeld hiervan is Abercrombie & Fitch. De reden dat winkels dit doen is als zij winkelen en ze ruiken je product dat ze dit dan associëren met fijn winkelen en jezelf verwennen. Als ze dan de volgende keer voorbij je winkel lopen  zorgt de geur ervoor dat je hetzelfde gevoel krijgt als toen.

Voor meer info : http://www.crumbbase.nl/