Onlangs heeft de HR-sfeer zich actief ontwikkeld, waar organisaties serieus beginnen met het opbouwen van hun merk binnen het kader van het werken met personeel binnen en buiten, en hun aantrekkelijkheid vormen bij het aantrekken van werknemers. Reeds kleine bedrijven van 15 personen beginnen een HR-manager of recruiter in te huren. Het loont de moeite om een duidelijk onderscheid te maken tussen deze begrippen (beroepen), want tot nu toe is er veel verwarring onder werkgevers en welke taken een recruiter, HR of een KDP-specialist uitvoert. Laten we beginnen met de terminologie, zodat we in de toekomst ook geen misverstanden hebben. En dus wat de heilige Wikipedia zegt: “Werving (vertaald uit het Engels “recruiter” – rekruteringsagent) is in het algemeen de activiteit van het selecteren van kandidaten voor beschikbare vacatures. Een recruiter is een specialist die verantwoordelijk is voor het zoeken en selecteren van personeel voor een bedrijf” Soorten
HR Specialist (HRC) – verantwoordelijk voor de registratie van medewerkers, personeelsdossiers, ziekteverlof en ander papierwerk. HR-generalist is een specialist met een breed profiel (over rekrutering, en over aanpassing van het personeel, een beetje over bedrijfsevenementen, enz.) In kleine bedrijven lost zo iemand in één persoon alle HR-taken op. HR Director is een zakenpartner. Hij is verantwoordelijk voor de gehele ontwikkelingsstrategie in de richting van personeel en financiën. Head Hunter is een specialist die zich bezighoudt met deze zoektocht naar topmanagers Zoals we kunnen zien, is werving precies het zoeken en selecteren van medewerkers! HR is een breder concept, dat het werken met personeel, de ontwikkeling, aanpassing, motivatie, nauwe interactie met het TOP-management, deelname aan de ontwikkeling van het bedrijf als geheel omvat. Laten we het in detail hebben over de recruiter. Wat is zijn rol in het bedrijf? Welke taken moet hij uitvoeren? En welke taken worden hem in werkelijkheid toegewezen in een organisatie met een staf van 15-30 mensen … Rol van recruiter:
Wat gebeurt er in werkelijkheid? In werkelijkheid neemt het bedrijf een persoon aan, noemt hem een recruiter (voor arbeid) en vertrouwt veel taken toe die soms verband houden met marketing, PR, evenement en smm, en toch het kantoor bewaken (briefpapier, controle over het water in de koelers!) Wat is belangrijk? Als u een werkgever bent, moet u, om elk blok zo goed mogelijk uit te werken en het juiste resultaat te geven, “delen en heersen” Huur een aparte persoon in voor aanpassing, ontwikkeling en training van personeel (bouw een opleidings- en beoordelingscentrum voor werknemers), Als het personeel van het bedrijf niet erg groot is en de inhuur klein is, dan kan natuurlijk één persoon als Zwitsers mes fungeren, daarom (beste collega’s) wees bereid om een multifunctioneel persoon te zijn en wees niet bang om taken op je te nemen die buiten je competenties vallen! Voortdurende ontwikkeling is cool, maar soms is het de moeite waard om de grenzen te bewaren en de taken van het organiseren van evenementen, evenementen en andere verhalen aan iemand anders over te dragen, vooral als je begrijpt dat dit ‘niet van jou’ is, want het aannemen, aanpassen en opleiden van medewerkers zal je werk al belemmeren dag voor de ogen, en u hoeft niet te verliezen in de kwaliteit van uw werk. Wat zijn de voor- en nadelen van het beroep van recruiter en waar moet je op voorbereid zijn? Onze top is hieronder PRO
CONTRA
Wil je snel resultaat, dan werkt dit niet! U moet bereid zijn om met koude cv-databases te werken, tot het feit dat er honderden weigeringen zullen zijn voor uw brieven en telefoontjes met vacatures, om aanbiedingen te weigeren of om direct op de dag dat de werknemer vertrekt te leeglopen, en nog veel meer …
|
https://www.globalrecruitment.info/ |